Πως αισθάνεσαι όταν βλέπεις μια διαφήμιση στο Facebook για ένα προϊόν, που συζήταγες με κάποιον λίγη ώρα πριν;

Είναι οι προσωποποιημένες διαφημίσεις το μέλλον του Marketing;

Τι είναι όμως η «Προσωποποιημένη Διαφήμιση»;

Κάθε φορά που αποδεχόμαστε κάποια cookies κατά την είσοδο μας σε μια ιστοσελίδα, βοηθάμε τον αλγόριθμο της Google να μας εμφανίζει διαφημίσεις σχετικές με τα ενδιαφέροντα μας.

Όσο περισσότερα προσωπικά δεδομένα δίνουμε στους ιστότοπους, τόσο πιο ‘’προσωπική’’ γίνεται η διαδικτυακή μας σχέση με την εκάστοτε εταιρεία. Για παράδειγμα το mail που έλαβες για τα γενέθλια σου από το μαγαζί παπουτσιών που κοιτούσες τις προάλλες, στάλθηκε διότι είχες συμπληρώσει μια φόρμα επικοινωνίας που ρώταγε και την ημερομηνία γέννησης σου.

 

Στο παρακάτω infographic ρωτήθηκαν 1009 άνθρωποι από κάθε ηλικία και background, για την σχέση τους με τις προσωποποιημένες διαφημίσεις που συναντούν καθημερινά online.

Ξεκινάμε με την βασική ερώτηση που κλήθηκαν να απαντήσουν. Αν έχουν ακούσει για τις προσωποποιημένες διαφημίσεις. Το 84,7% είχε ακούσει για αυτό, ενώ από ολόκληρο το δείγμα το 87,6% των ανδρών και το 81,8% των γυναικών γνωρίζει την διαφορά τους από τις απλές διαφημίσεις.

ads-1

Στην συνέχεια ρωτήθηκαν αν έχουν τέτοια εμπειρία από αυτές τις διαφημίσεις ανά κατηγορία. Όπως παρατηρούμε, οι περισσότεροι είχαν δει αντίστοιχες διαφημίσεις. Το περίεργο όμως είναι ότι το 58,8% είχαν συζητήσει για το συγκεκριμένο προϊόν και έπειτα το είδαν σε διαφήμιση.

Το Facebook-Instagram είναι ο ηγέτης της προσωποποιημένης διαφήμισης, καθώς το 72,3% και 50,5% αντίστοιχα έχουν παρατηρήσει τέτοιες διαφημίσεις, όσων αφορά τα Social Media. Φυσικά το 80% όταν βλέπει διαφήμιση που έχει αναφέρει σε άλλους το ενδιαφέρον του, νιώθει πως παρεμβαίνουν στα προσωπικά τους δεδομένα. Το 54% νιώθει ακριβώς το ίδιο όταν βλέπουν διαφημίσεις βασισμένες στο ιστορικό αναζήτησης τους.

ads-2

Η επόμενη ερώτηση βασίζεται στην εμπιστοσύνη των χρηστών για τις διαφημίσεις στα Social Media. Αναμενόμενο, μετά τα παραπάνω ποσοστά, είναι πως το Facebook είναι πρώτο στην δυσπιστία με 44,5% και το Snapchat δεύτερο με 43.6%. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως στο παρελθόν οι 2 εταιρείες έχουν βρεθεί αντιμέτωποι με τον νόμο για θέματα προσωπικών δεδομένων.

ads-3

Μας ακούνε από το μικρόφωνο; Το 59,6% από αυτούς που ρωτήθηκαν, πιστεύει πως οι ηλεκτρονικές μας συσκευές ακούν τις συζητήσεις μας για να μας παρουσιάσουν προσωποποιημένες διαφημίσεις. Η μελέτη δείχνει πως το 70% των Millennials πιστεύει σε αυτήν τη θεωρία.

Φυσικά δεν μπορούμε να ξέρουμε αν ισχύει κάτι τέτοιο, όμως γίνεται να μην επιτρέπουμε στις εφαρμογές της Google και του Facebook να χρησιμοποιούν το μικρόφωνο.

ads-4

Ένα ακόμα ενδιαφέρον στατιστικό είναι πως το 60%  πιστεύουν πως στα επόμενα 10 χρόνια θα δεχόμαστε προσωποποιημένες διαφημίσεις μέσω της αναγνώρισης του προσώπου μας. Μπορεί να ακούγεται επιστημονική φαντασία, αντίστοιχα όμως πριν 10 χρόνια κανείς δεν περίμενε να φτάσουμε ως εδώ τεχνολογικά και ηθικά ως προς την διαφήμιση. Ακόμα βλέπουμε πως οι περισσότεροι νέοι επιλέγουν να απενεργοποιούν τις διαφημίσεις γιατί τους ενοχλούν.

ads-5

Το πιο ενδιαφέρον στατιστικό για όλους μας είναι το πόσες ώρες την ημέρα περνάμε στα Social Media. Φυσικά το Instagram είναι  το πρώτο μέσω κοινωνικής δικτύωσης, αφού κατά μέσω όρο περνάμε σε αυτό 98 λεπτά της μέρας μας.

ads-6

Υπάρχουν πολλά συμπεράσματα που βγαίνουν από τα παραπάνω στατιστικά που διαβάσαμε. Το σίγουρο είναι πως οι προσωποποιημένες διαφημίσεις έρχονται σε επαφή με τα προσωπικά μας δεδομένα. Για αυτό πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί, σε ποιούς δίνουμε πρόσβαση στα δεδομένα μας αφού δεν γνωρίζουμε πως μπορούν να τα εκμεταλευτούν. Εξάλλου το 52% της έρευνας πιστεύει πως οι προσωποποιημένες διαφημίσεις είναι ανήθικες.