Το διαδίκτυο όπως όλοι γνωρίζουμε αποτελεί την παγκόσμια κινητήρια δύναμη και βρίσκεται στην καθημερινότητα όλων. Οι περισσότερες ηλεκτρονικές συσκευές που έχουμε πλέον συνδέονται στο διαδίκτυο, συνεπώς είναι αναπόφευκτο να μην μοιράζουμε απλόχερα τις προσωπικές μας πληροφορίες σαν να είναι ασήμαντες.

Οι εταιρείες που λαμβάνουν τα προσωπικά μας δεδομένα, σαφώς τα χρειάζονται για να μας παρέχουν προσωποποιημένη εμπειρία στο προϊόν που μας προσφέρουν. Συνεπώς κάθε φορά που κάνουμε εγγραφή σε μια ιστοσελίδα ή σε μια εφαρμογή συναινούμε στους όρους και την πολιτική της εκάστοτε εταιρείας.

Τι γίνεται όμως όταν μια εταιρεία παρέχει τα δεδομένα μας σε τρίτους;

Το πιο πιθανό είναι πως δεν θα το μάθουμε ποτέ και τα προσωπικά μας δεδομένα θα διατεθούν για σκοπούς marketing με στοχευμένες διαφημίσεις. Οι χειρότερες περιπτώσεις είναι να γνωρίζουν την τοποθεσία, την πιστωτική κάρτα ή τις συνομιλίες μας, όμως δεν θα εστιάσουμε στις επιθέσεις hackers.

Κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί πως τα δεδομένα μας είναι πλήρως ασφαλή ακόμα και σε μία τράπεζα. Για αυτό πρέπει να φιλτράρουμε τις εταιρείες που εμπιστευόμαστε. Αντίστοιχα να διαγράψουμε άμεσα τα δεδομένα που έχουμε ήδη δώσει σε αυτές που δεν είμαστε βέβαιοι και δεν είναι απαραίτητο να τα έχουν.

Το σκάνδαλο του Facebook - Cambridge Analytica

Στις 16 Μαρτίου 2018, το Facebook παραδέχθηκε την παράνομη μεταφορά 87 εκατομμυρίων προφίλ χρηστών στην εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Cambridge Analytica, η οποία συγκέντρωσε τα δεδομένα χωρίς τη συγκατάθεση των χρηστών.

Η Cambridge Analytica ήταν μια βρετανική συμβουλευτική εταιρεία που βασιζόταν στην πολιτική επικοινωνία. Συνδύαζε την εξόρυξη και την ανάλυση δεδομένων προκειμένου να αναπτύξει μια επικοινωνιακή στρατηγική. Το 2015 είχε αναλάβει την πολιτική εκστρατεία του Donald Trump, αλλά και την έρευνα του Leave.EU, ενός εκ των οργανισμών που είχαν αναλάβει τη καμπάνια για το Brexit.

Η αποκάλυψη της ψηφιακής «διαρροής» προκάλεσε σάλο στη διεθνή κοινή γνώμη, αναδεικνύοντας ένα εξαιρετικά αποσαρθρωμένο πεδίο σε ό,τι αφορά την ασφάλεια των ψηφιακών προσωπικών δεδομένων.

Ο Επιθεωρητής Πληροφοριών της Βρετανίας εξέδωσε ένταλμα έρευνας των Αρχών στους servers της εταιρείας. Με τον τρόπο αυτό, αποκαλύφθηκε το έγκλημα. Συνολικά 270.000 χρήστες του Facebook είχαν διαρρεύσει εν αγνοία τους τα προσωπικά δεδομένα περίπου 87 εκατ. χρηστών – φίλων και γνωστών τους – μέσω μιας εφαρμογής του δημοφιλούς μέσου κοινωνικής δικτύωσης, που λεγόταν «This Is Your Digital Life». Τελικός αποδέκτης των δεδομένων αυτών, όπως αποδείχθηκε, ήταν η Cambridge Analytica.

Εν κατακλείδι, όπως είδαμε και σε προηγούενο άρθρο, δεν πρέπει να εμπιστευόμαστε απόλυτα καμία εταιρεία για τα προσωπικά μας δεδομένα. Θα πρέπει να κρατάμε τις συσκευές μας ενημερωμένες ως προς το λογισμικό. Το σημαντικότερο όμως είναι να διαβάζουμε τους όρους και τις πολιτικές τις κάθε εταιρείας, πριν δώσουμε τα στοιχεία μας, όσο κουραστικό και αν φαίνεται.

Διαβάστε την νεα διαδικασία για την υποβολή καταγγελίας στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα

πηγές: wikipedia.com