Οι 7 καλύτερες online τάσεις marketing που κυριάρχησαν το 2014

digital marketing

 

Το ίντερνετ έχει αλλάξει δραστικά τον τρόπο που μοιράζονται οι πληροφορίες και έχει μια προφανή επίδραση στο marketing. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια κλίση προς τις εισερχόμενες τεχνικές ενώ πολλές εξερχόμενες τεχνικές έχουν γίνει πλέον ξεπερασμένες. Πολλές επιχειρήσεις επιτυγχάνουν το σκοπό τους, μέσω της δημοσίευσης αυθεντικού περιεχομένου, αντί να ενσωματώνουν διαφημίσεις με εξωτερικό περιεχόμενο, λόγω των πρόσθετων πλεονεκτημάτων που προσφέρουν αυτές οι τακτικές, όπως το branding και η διεύρυνση του κοινού. Κρατώντας αυτές τις τάσεις στο μυαλό μας, ας συζητήσουμε τις  κορυφαίες online τάσεις του marketing για το 2014.

  1. Η ικανοποίηση στο marketing θα είναι περισσότερη από ποτέ

Ένας από τους κύριους τρόπους για να εδραιώνουν την εξουσία τους οι εταιρείες και κερδίζουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών είναι με το να δημιουργούν πολύτιμο περιεχόμενο μέσα από μια ποικιλία καναλιών. Αυτό, τυπικά, περιλαμβάνει σχετικές πληροφορίες για την επιχείρηση που παρέχει οξυδέρκεια ή ψυχαγωγία στο κοινό. Κάνοντάς το αυτό, επιτρέπεται σε μια εταιρεία να χτίζει σχέσεις με τους πελάτες και να δημιουργεί πιστούς ακόλουθους. Σύμφωνα με το Content Marketing Institute, οι τοπ Back 2 Back marketing στρατηγικές περιεχομένου είναι τα social media, άρθρα στην ιστοσελίδα της επιχείρησης, ενημερωτικά e-mail, περιπτωσιολογικές μελέτες, βίντεο και άρθρα σε άλλες ιστοσελίδες.

Χρησιμοποιώντας ένα ή περισσότερα από αυτά τα κανάλια, οι επιχειρήσεις μπορούν και δημιουργούν μια θετική φήμη για εταιρεία τους. Από αυτή την τάση προκύπτει ότι το marketing είναι λιγότερο αποτελεσματικό προς τις μάζες μέσω των διαφημίσεων στην τηλεόραση και στο ράδιο. Αντιθέτως, είναι καλύτερο να επικεντρώνεσαι στο εισερχόμενο marketing, και να παράγεις πολύτιμο και διαδραστικό περιεχόμενο σχεδιασμένο για συγκεκριμένο κοινό.

  1. Το marketing στα social media θα χρειάζεται περισσότερη ποικιλία

Μόλις πριν από λίγα χρόνια, οι εταιρείες ήταν περιορισμένες σε σχέση με τα social media που μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν για το marketing, με τα μεγαλύτερα από αυτά να είναι το Facebook, το LinkedIn και το Twitter. Τώρα φαίνεται πως συνέχεια εμφανίζονται όλο και περισσότερα social media. Ενώ μερικά δεν μπορούν ποτέ να ξεκολλήσουν από τον πάτο κάποια σαν το Pinterest, το Google+, το Tumblr και το Instagram κερδίζουν σε φήμη και έχουν δώσει στις επιχειρήσεις μια πληθώρα από επιλογές που τους επιτρέπουν να ενσωματώνουν περιεχόμενο σε πολλές μορφές μέσων και να αποκτούν κοινό σε περισσότερα κανάλια από ποτέ.

Συνεπώς, έχει γίνει κοινό για επιχειρήσεις να επεκτείνονται και να πειραματίζονται σε πολλά δίκτυα με στόχο να φτάσουν το μέγιστο αριθμό καταναλωτών. Αυτή η διαφοροποίηση  φαίνεται να αποδεικνύεται καρποφόρα για πολλές εταιρείες επειδή συνήθως δημιουργεί μια ισότητα ανάμεσα στις μάρκες κάνοντας πιο εύκολο για τον καταναλωτή να αναγνωρίσει μια συγκεκριμένη μάρκα.

  1. Κυριαρχεί το εικονοκεντρικό περιεχόμενο

Καθώς οι καταναλωτές δέχονται συνεχώς όλο και περισσότερες διαφημίσεις, γίνεται πιο σημαντικό να κάνεις το περιεχόμενο εύκολο και γρήγορο στην αφομοίωση. Αν δείτε τα social media που αναφέραμε πριν που βρίσκονται στην άνοδο τους, τα 3 από τα 4 έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: δίνουν έμφαση στις εικόνες. Η γρήγορη άνοδος του Buzzfeed και του Pinterest είναι ενδείξεις της δύναμης και της προοπτικής του περιεχομένου που βασίζεται στις εικόνες.

Οι επιτυχημένες αναρτήσεις των blog με τις περισσότερες κοινοποιήσεις επίσης, συνήθως, έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: συνδυάζουν εικόνες με μικρό κείμενο για να εξηγήσουν ένα θέμα και δίνουν στατιστικές πληροφορίες η δεδομένα από αποτελέσματα ερευνών.

Δύσκολα θα ξεπεραστεί το περιεχόμενο με βάση το κείμενο, ωστόσο είναι σχεδόν ξεκάθαρο ότι η ενσωμάτωση εικόνων είναι πολύ ευεργετική για μια καμπάνια marketing.

  1. Το λιγότερο θα γίνει “περισσότερο”

Μια αξιοσημείωτη τάση είναι η προφανής προτίμηση των καταναλωτών σχετικά με τα απλοποιημένα διαφημιστικά μηνύματα σε σχέση με τα βαθυστόχαστα μηνύματα. Όταν φέρεις στο μυαλό σου κορυφαίες μάρκες σαν την Apple και την Google είναι αδιαμφισβήτητο ότι προτιμούν την απλότητα. Ένα μεγάλο μέρος της ελκυστικότητας του Pinterest είναι το καθαρό,  τακτοποιημένο περιεχόμενο και η μινιμαλιστική αισθητική του.

Όταν πολλοί καταναλωτές νιώθουν κουρασμένοι από μια αδιάκοπη βροχή πληροφοριών και διαφημίσεων που φωνάζουν “κοιτάξτε με”, κάποιοι από τους πιο καινοτόμους διαφημιστές πάνε προς την αντίθετη κατεύθυνση. Τώρα κάνουν προσπάθειες να μειώσουν τα μηνύματά τους και να μην πνίγουν τους καταναλωτές με διαφημιστικές εκστρατείες.

  1. Το mobile-friendly περιεχόμενο είναι απαραίτητο

Λόγω της ευρείας διάδοσης και χρήσης των smartphones και tablets, είναι απαραίτητο για τις εταιρείες να έχουν πρόσβαση στο περιεχόμενο τους και οι χρήστες κινητών. Το 87% των πωλήσεων με συνδεδεμένες συσκευές μέχρι το 2017 θα είναι από tablet και smartphone. Είτε δημιουργώντας μια εναλλακτική μορφή ιστοσελίδας για τα κινητά είτε αξιοποιώντας τον responsive σχεδιασμό ιστοσελίδων, είναι σημαντικό να παρέχουμε μια θετική εμπειρία στους χρήστες που περιηγούνται μέσω smartphone/tablet. Αλλιώς, είναι εύκολο να χάσουμε πελάτες από ανταγωνιστές που έχουν υιοθετήσει και εφαρμόσει αυτήν την τεχνική. Καθώς συνεχίζεται η αλλαγή από τους παραδοσιακούς H/Y και Laptop σε κινητά, οι εταιρείες που έχουν μείνει πίσω είναι πιο πιθανό να υποφέρουν.

  1. Οι επαναστοχευμένες διαφημίσεις αυξάνουν την αποτελεσματικότητα

Είναι μια στρατηγική marketing που αποδίδει τελευταία. Με λίγα λόγια, λειτουργεί με το να χρησιμοποιεί τα cookies του περιηγητή για να βρίσκει τις ιστοσελίδες που επισκέπτονται οι χρήστες. Όταν φύγουν από μια ιστοσελίδα, τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που έβλεπαν θα τους εμφανιστούν ξανά μέσω διαφημίσεων σε διάφορες άλλες ιστοσελίδες. Είναι αρκετά προφανές το γιατί είναι τόσο αποτελεσματική αυτή η τεχνική. Η επαναστοχευμένη διαφήμιση προσπαθεί να υπενθυμίσει στον καταναλωτή το προϊόν ή την υπηρεσία που είδε. Αυτό κρατάει την εταιρεία και το προϊόν πιο ψηλά στη μνήμη του καταναλωτή. Υπάρχουν ακόμα και ψυχολογικές μελέτες που έχουν δείξει ότι απλή έκθεση σε ονόματα εταιρειών και σε logo δημιουργεί εξοικείωση η οποία με τη σειρά της δημιουργεί εμπιστοσύνη και κάνει πιο πιθανό για τον καταναλωτή να πραγματοποιήσει μια αγορά.
Ακόμα κι αν δεν υπάρξει άμεση αγορά αυτό μπορεί να ωφελήσει μακροπρόθεσμα. Λόγω της επιτυχίας που είχαν διαφημιστές και έμποροι με την επαναστοχευμένη διαφήμιση, υπάρχει μια μεγάλη πιθανότητα να γίνει mainstream.

  1. Τα SEO και τα Social Signals θα γίνουν ακόμα πιο συνυφασμένα

Παρόλο που τα social signals ακόμα δεν έχουν την ίδια βαρύτητα με τα παραδοσιακά εισερχόμενα link, είναι αρκετά αναμφισβήτητο ότι παίζουν ρόλο στη βιολογική ταξινόμηση αναζήτησης σήμερα. Εξ άλλου, είναι ένας από τους 3 πυλώνες των SEO. Από τη στιγμή που ο στόχος της Google και των άλλων μηχανών αναζήτησης είναι να δίνουν στους χρήστες όσο το δυνατόν πιο σχετικό και ποιοτικό περιεχόμενο, είναι απολύτως λογικό να έχουν ως παράγοντα τον αριθμό των κοινοποιήσεων που δέχεται μια δημοσίευση σε blog, ένα άρθρο ή μια ιστοσελίδα προϊόντων.

Όσο περισσότερα άτομα κοινοποιούν ένα περιεχόμενο αυξάνονται και οι πιθανότητες να είναι καλύτερης ποιότητας. Έτσι, η θέση του ανεβαίνει στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Δεν είναι σύμπτωση ότι τα κορυφαία αποτελέσματα αναζήτησης τείνουν να έχουν πολλές κοινοποιήσεις σε κοινωνικά δίκτυα, ενώ το αντίθετο συμβαίνει για αυτά που έχουν λίγες κοινοποιήσεις.

Εκτός από τα παραπάνω, οι κοινοποιήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν και το ρόλο της σφραγίδας έγκρισης. Αν δουν πως κάτι έχει εκατοντάδες ή χιλιάδες κοινοποιήσεις είναι πιο πιθανό να είναι αξιόπιστο και ποιοτικό. Υπάρχει ένας πολύ σημαντικός λόγος που οι επιχειρήσεις εγκαθιστούν εφαρμογές που κάνουν κοινοποιήσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να κάνουν κι αυτοί όσο περισσότερες κοινοποιήσεις γίνεται.

Ενώ είναι δύσκολο να προβλέψουμε την εξέλιξη των αλγορίθμων στο μέλλον, υπάρχει μια μεγάλη πιθανότητα ότι οι κοινοποιήσεις θα φτάσουν ή και θα ξεπεράσουν τα παραδοσιακά εισερχόμενα link.

πηγή: forbes.com

This entry was posted in Διαδικτυο & Επιχειρηματικοτητα. Bookmark the permalink.

Χρήσιμα Links

Q

Στοιχεία Επικοινωνίας

Quantum Business & IT Solutions
Αριθμός ΓΕΜΗ: 148464501000

Αθήνα: Περικλέους 30-32, Σύνταγμα 105 62

Θεσσαλονίκη: Βασιλέως Ηρακλείου 53 & Καρόλου Ντηλ, 54623

211 210 40 50
info@quantum.gr

Δευτέρα - Παρασκεύη: 09:00 π.μ. - 6:00 μ.μ.