Γιατί κάθε website πρέπει να είναι “Responsive”;

Με μία γρήγορη ματιά στον έξω κόσμο μπορούμε να παρατηρήσουμε ότι όλοι γύρω μας χρησιμοποιούν smartphones και tablets, όπου καλύπτουν «σχεδόν» όλες τις ανάγκες τους.

Δεδομένου ότι τo κινητό τηλέφωνο και το tablet είναι όλο και πιο ικανά να εκτελούν εργασίες που ήταν μόνο εφικτές στους Desktop υπολογιστές, ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο: η πλοήγηση στο Internet, η σύνδεση στα social media, ο έλεγχος των email και οι αγορές στο διαδίκτυο γίνονται στο μεγαλύτερο ποσοστό τους, από mobile συσκευές. Παρόλα αυτά υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις – ιστοσελίδες, που δεν καταφέρνουν να υιοθετήσουν και να εκμεταλλευτούν αυτήν τάση.

Υπάρχει όμως μια μέθοδος που μπορεί να ικανοποιεί όλους τους χρήστες από όποια συσκευή συνδέονται. Ονομάζεται “Responsive Web Design”. Με απλά λόγια, ο “ευέλικτος σχεδιασμός” σημαίνει ότι ένας ιστότοπος προσαρμόζεται ανάλογα με τη συσκευή στην οποία προβάλλεται, διασφαλίζοντας ότι αν το περιεχόμενο προβάλλεται σε τηλέφωνο, tablet ή Desktop, ο ιστότοπος θα παραμείνει φιλικός προς το χρήστη. Παρακάτω θα βρείτε τους 5 Λόγους για να μετατρέψετε την ιστοσελίδα σας σε “Responsive”.

1. Μια ιστοσελίδα..πολλές συσκευές

Η παροχή του σωστού user-experience σε πολλαπλές συσκευές και μεγέθη οθόνης είναι η πιο κρίσιμη πτυχή του responsive designing ιστοσελίδων για τον σημερινό κόσμο. Σε όλους έχει τύχει να συνδεθούν σε μία σελίδα από κινητό, η οποία δεν μπορεί να προσαρμοστεί στην οθόνη μας. Σε αυτό το σημείο υπάρχουν δύο επιλογές. Να συνεχίσεις να ψάχνεις τις πληροφορίες που θέλεις ακόμα και αν σε δυσκολεύει η ιστοσελίδα ή απλά να κλείσεις την καρτέλα και να ψάξεις αλλού. Το μεγαλύτερο ποσοστό αποφασίζει δικαίως να αναζητήσει την πληροφορία που ψάχνει σε άλλο ιστότοπο.

2. Έχει οφέλη Pay-Per-Click.

Το Google AdWords έχει πλέον μετατρέψει το διαδίκτυο σε “καμπάνιες”. Αυτό πρακτικά σημαίνει η στρατηγική που θα ακολουθήσει η ιστοσελίδα ως προς το digital marketing διαφέρει ανάλογα με την συσκευή που μπαίνει ο χρήστης και έτσι γίνεται ακόμα πιο στοχευμένο. Οι επιχειρήσεις έχουν πολύ μεγαλύτερη ευελιξία και έλεγχο στον τρόπο με τον οποίο φτάνουν στους καταναλωτές, οι οποίοι χρησιμοποιούν περισσότερες κινητές συσκευές.

«Οι καμπάνιες της Google αντιπροσωπεύουν τη μεγαλύτερη ενιαία αλλαγή τα τελευταία 10 χρόνια στη βασική δομή των στρατηγικών του AdWords», λέει ο Larry Kim, ιδρυτής και CTO της WordStream.

3. Responsive vs Adaptive

Όπως βλέπουμε στην παρακάτω εικόνα η διαφορά του “Responsive” με το “Adaptive web design”, είναι ότι στο πρώτο η ιστοσελίδα κρατάει τον ίδιο σχεδιασμό και δομή, ενώ αλλάζουν οι διαστάσεις της οθόνης και προσαρμόζεται με βάση αυτήν. Από την άλλη πλευρά μια Adaptive σελίδα ακολουθεί διαφορετική δομή (σε κάποιες περιπτώσεις και σχεδιασμό) αναλόγως την συσκευή με την οποία συνδέεται ο χρήστης.

Μία ακόμη σημαντική διαφορά είναι στο κόστος. Ο Adaptive σχεδιασμός όπως αναμένεται κοστίζει αρκετά περισσότερο από τον responsive, καθώς απαιτεί περισσότερη εργασία από τους προγραμματιστές και τους γραφίστες.

Ακόμα ένας λόγος να ακολουθήσεις ένα responsive σχεδιασμό για την ιστοσελίδα σου!
responsive

4. O Responsive σχεδιασμός προτιμάται για SEO

Συνήθως, οι responsive ιστοσελίδες λειτουργούν καλύτερα και είναι πιο διαχειρίσιμοι . Η Google επίσης δίνει «προβάδισμα» σε αυτές τις σελίδες στην μηχανή αναζήτησης από μια σελίδα που δεν ανταποκρίνεται όπως πρέπει σε φορητές συσκευές.

5. Μία γρήγορη ιστοσελίδα είναι το κλειδί της επιτυχίας

Το περιεχόμενο ανά σελίδα σε smartphone ή tablet θα πρέπει να φορτώνεται σε λιγότερο από 1 – 2 δευτερόλεπτα σύμφωνα με τα πρότυπα Google PageSpeed Developers.

Συνεπώς, καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως εάν θέλουμε να έχουμε μία αναγνωρίσιμη ιστοσελίδα, θα πρέπει να παρατηρούμε και να προσαρμοζόμαστε στο διαδικτυακό περιβάλλον που αλλάζει συνεχώς.

Χρήσιμα Links

Q

Στοιχεία Επικοινωνίας

Quantum Business & IT Solutions
Αριθμός ΓΕΜΗ: 148464501000

Αθήνα: Περικλέους 30-32, Σύνταγμα 105 62

Θεσσαλονίκη: Βασιλέως Ηρακλείου 53 & Καρόλου Ντηλ, 54623

211 210 40 50
info@quantum.gr

Δευτέρα - Παρασκεύη: 09:00 π.μ. - 6:00 μ.μ.