Black Friday and Cyber week. Τι να προσέξετε ;

Η Black Friday, αποτελεί θεσμό για τις Ηνωμένες πολιτείες όπου και πρωτοεμφανίστηκε το 1952. Στην πραγματικότητα πρόκειται για την έναρξη της περιόδου των χριστουγεννιάτικων αγορών και την μέρα αυτή οι περισσότερες αν όχι όλες οι επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου ανοίγουν πολύ νωρίς κάνοντας υπέρογκες εκπτώσεις στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.

Η Black Friday ήρθε στην Ελλάδα το 2016 και αγκαλιάστηκε τόσο από τους καταναλωτές όσο και από τις επιχειρήσεις οι οποίες την έκαναν κομμάτι του στρατηγικού τους σχεδιασμού.

Έτσι, είδαμε τα προηγούμενα χρόνια, κατά τη διάρκεια της Black Friday εκατοντάδες χιλιάδες καταναλωτών να κατακλύζουν τους εμπορικούς δρόμους όλης της χώρας για να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους.

Η διενέργεια όμως των αγορών για το 2020 δεν καθίσταται εφικτή με φυσική παρουσία λόγω των περιοριστικών μέτρων που εφαρμόζονται για την αναχαίτιση της πανδημίας του COVID 19.

‘Έτσι ο μόνος τρόπος που μπορεί φέτος να πραγματοποιηθεί η Black Friday δεν είναι άλλος από το λεγόμενο Online Shopping.

Επειδή όμως αναμένεται ότι μόνο μια μέρα δεν θα μπορέσει να καλύψει και να εξυπηρετήσει τις ανάγκες όλων των αγοραστών θα ξεκινήσει και φέτος αμέσως μετά την Black Friday , η εβδομάδα των προσφορών η λεγόμενη Cyber Week κατά τα πρότυπα της Cyber Monday.

Κατά τη διάρκεια της επόμενης εβδομάδας όλοι οι καταναλωτές θα έχουν την δυνατότητα να περιηγηθούν στα ηλεκτρονικά καταστήματα και να απολαύσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που επιθυμούν σε εκπτωτικές τιμές.

Οι ηλεκτρονικές αγορές είναι ένας πολύ χρήσιμο εργαλείο χρειάζεται όμως ιδιαίτερη προσοχή για να μην πέσετε θύματα παραπλανητικών προσφορών.

Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε σύμφωνα με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος είναι τα εξής :

Να κάνετε έρευνα αγοράς και να ελέγξετε όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητήσετε στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξετε, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είστε βέβαιοι ότι η τιμή που έχετε εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.

Να προγραμματίσετε με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνετε, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.

Να ενημερωθείτε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής σας όταν αγοράζετε προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είστε πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.

Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.

Να ζητάτε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχετε αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσετε να το επιστρέψετε ή να το αλλάξετε , η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.

Καλό θα ήταν να γνωρίζετε ότι η καταναλωτική φρενίτιδα που με τεχνικές marketing δημιουργούν μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου (Βlack Friday, άνοιγμα καταστημάτων τις Κυριακές, λευκές νύκτες κλπ) έχει ως αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης στον καταναλωτή, ο οποίος αισθάνεται ότι «πρέπει» να εκμεταλλευτεί τις προσφορές, σπεύδοντας στα μαγαζιά.

 

Πηγές

https://www.iefimerida.gr/

https://eeke.gr/

Χρήσιμα Links

Q

Στοιχεία Επικοινωνίας

Quantum Business & IT Solutions
Αριθμός ΓΕΜΗ: 148464501000

Αθήνα: Περικλέους 30-32, Σύνταγμα 105 62

Θεσσαλονίκη: Βασιλέως Ηρακλείου 53 & Καρόλου Ντηλ, 54623

211 210 40 50
info@quantum.gr

Δευτέρα - Παρασκεύη: 09:00 π.μ. - 6:00 μ.μ.