Το DDos ή αλλιώς distributed denial-of-service είναι ένα είδος επίθεσης η οποία στοχεύει τον server και όχι τον υπολογιστή σας με σκοπό να το υπερφορτώσει με συνδέσεις. Τους προηγούμενους μήνες οι επιθέσεις αυτές ενάντια σε εκπαιδευτικούς πόρους αυξήθηκαν εκθετικά σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

 

Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2020, ο αριθμός των επιθέσεων DDoS που επηρέασαν εκπαιδευτικούς διαδικτυακούς πόρους είχε αύξηση πάνω από 350% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019.

 

Μέσω μιας επίθεσης άρνησης εξυπηρέτησης (DoS), οι ψηφιακοί εγκληματίες προσπαθούν να στέλνουν πληθώρα απο αιτήματα για υπηρεσίες σε έναν server, έτσι ώστε ο server να «πέσει» και κατα συνέπεια να διακόπτεται η πρόσβαση των χρηστών. Ενώ οι επιθέσεις DoS περιλαμβάνουν μόνο έναν υπολογιστή για αυτο τοn σκοπό, αυτό που συμβαίνει συνήθως είναι οι κατανεμημένες επιθέσεις άρνησης εξυπηρέτησης (DDos). Αυτές περιλαμβάνουν ένα "botnet", δηλαδή μια σειρά κακόβουλων υπολογιστών που μπορούν να εκτελούν εργασίες ταυτόχρονα. Οι επιθέσεις DDoS μπορούν να προκαλέσουν τεράστια προβλήματα καθώς μπορούν να διαρκέσουν από δύο ημέρες έως μερικές εβδομάδες, προκαλώντας λειτουργικά εμπόδια σε επιχειρήσεις, οργανισμούς και εν προκειμένω, απαγορεύοντας σε μαθητές και προσωπικό την πρόσβαση σε κρίσιμο υλικό.

 

Καθώς όλο και περισσότερα άρχισαν να χρησιμοποιούν πιο πολύ το διαδίκτυο λόγω της πανδημίας αυτή την άνοιξη και το καλοκαίρι, τα δίκτυα έγιναν ο προτιμώμενος στόχος μιας επίθεσης. Έτσι, παγκοσμίως, ο συνολικός αριθμός επιθέσεων DDoS αυξήθηκε κατά 80% το πρώτο τρίμηνο του 2020 σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2019. Επιπλέον, οι επιθέσεις σε εκπαιδευτικούς πόρους αντιπροσώπευαν μεγάλο μέρος αυτής της ανάπτυξης. Μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου 2020, ο αριθμός των επιθέσεων DDoS σε εκπαιδευτικούς πόρους αυξήθηκε κατά τουλάχιστον 350% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.

 

Εκτός από αυτό, το ίδιο διάστημα (Ιανουάριος - Ιούνιος του 2020), 168.550 χρήστες προϊόντων της Kaspersky αντιμετώπισαν αυξανόμενο αριθμό διαφόρων απειλών που διανεμήθηκαν με το πρόσχημα δημοφιλών διαδικτυακών πλατφορμών μάθησης/ εφαρμογών τηλεδιάσκεψης (Moodle, Zoom, edX, Coursera, Google Meet, Google Classroom, Blackboard). Οι εκπαιδευτικοί αντιμετώπισαν επίσης έναν αυξανόμενο αριθμό σελίδων phishing που εκμεταλλεύονταν αυτές τις ίδιες πλατφόρμες, θέτοντας τους επίσης σε κίνδυνο να «κατεβάσουν» διάφορες απειλές.

 

πηγή: Naftemporiki.gr